Monday, September 29, 2008

29/9/2008

الاثنين 29 سبتمبر

بعض الدول سوف تحتفل بعيد الفطر غدا ان شاء الله
كل عام وهم بخير :)
---

اشعر بسلام داخلى مع نفسى كالمعتاد والحالة المزاجية معتدلة والحمدلله
---

مشاكس هادىء اليوم حيث اننى اتأمله اغلب الوقت واضع له الخطط واخذ الحذر فى عدم اشغاله ب اوامر كثيرة عند اخباره بتنفيذ امر ما حتى لا يبطء ويحتج عن العمل كسابق عهده.
---

اقرأ منذ امس مدونة صادفتها اثناء تصفحى خاصة بالفوتوشوب
والتصميم.
---

احب ان اسجل قمة الفخر بالشعب وفئة الشباب على الاخص ونجاح الاعلانات العملاقة عموماً
الان وعلى الفيس بوك جروبز بالاسماء التالية:

= الحملة المصرية لاعادة القرد اللي بيتكلم من جمعهورية شومبونجو 15,845

=حمله لارجاع القرد اللى بيتكلم من ولايه شمبونجو
2,127

=اسفين يا شومبونجو !! الحملة المصرية لاعادة القرد بتاعنا اللى بيتكلم
9,367

=يالا نشترك ونجيب ل احمد حلمي كوكا بدل البيبسي


=حملة لاعادة الثقة لتوتي بعد ما فقدت الثقة في كل اللي حواليها
.

وعلى جنب الجروب دا

= عايز تكلم بنت ومش عارف ادخل هنا وانت هتتعلم
.

- انسانة

2 comments:

  1. هي لعنة أكيد ...
    مش ممكن اللاب يحصله اللي حصل ولا جهازي القديم يتمرد بالشكل ده....
    يوم الإثنين يوم جميل....
    فقط في حلة عدم انقطاع الكهرباء أو الماء بجانب غضب شامل لكل الأجهزة الإلكترونية اللي من المفروض انها بتأنس وحدتي....
    إني اقوم من النوم في أول يوم أجازة ليا عشان ألاقي النور قاطع أمر محتمل....
    لكن اني ألاقي اللاب توب الصغير شبه معلن التمرد عليا بدري قوي هو اللي مش محتمل....
    ان الهوت ميل ميفتحش معاية من 3 ايام اوك...
    بس ده بطبيعة الحال دفني اني على مدار يومين كاملين مش بعمل حاجة غير اني قاعد في البيت بشيل ويندوز واحط ويندوز واشيل انتي فايرس واحط انتي فايرس....
    والله على مدار يومين كاملين.....
    افتح جهازي القديم على امل اني الاقي انقاذ فيه في شكل أي نسخة انتي فايرس بتحترم نفسها....
    عشان الاقيه هو كمان افتكر فجأة اني مهمله وقالبه تلفزيون غبي مستقبل بس.....
    ويبدأ هو كمان يلاعبني ويعمل ريستارت لنفسه اول ما الويندوز يفتح....
    مع اني _والله العظيم_ عملت شبه مصالحة معاه يوم ما كنتي بتتكلمي عن مشاكس بتاعك ونمت ساعتها وانا بتفرج على مسرحية العيل كبرت من على جهازي القديم....
    اضطريت اجيب امداددات من برا واكلم ناس تجيلي لحد البيت في المنطقة اللي انا فيها اللي هي اسوا منطقة ممكن تخطر في خيالك من حيث كل حاجة صعب احصر وصفها....
    واستسلمت للنهاية للفيرس اللي الجهاز ورفضت لحد دلوقتي اني استب مسنجر الام اس ان لاني لو ستبته واكتشفت انه لسة مبيفتحش ممكن اكسر اي حاجة قدامي....
    المشكلة ان خطط يومين كاملين ضاعت في الهوا....
    رغم اني كنت بستمتع بكل لحظة بستفرد فيها بنفسي على قد حزني انها لنفسي وبس...
    خصوصا وانا بعرف ازاي امتع نفسي.....
    ..
    .
    .
    نقطة أخيرة أن الفراغ لشخص عايش في زحمة معناه انه بيخسر كتير...
    لان معظم أوقات انشغاله في الاساس _لانه عايش في زحمة_ بتبقى على الفاضي...
    أما الفراغ بالنسبة لشخصية وحيدة فهي كارثة الكوارث....
    خصوصا لما يكون بيتحكم في وقت شغله...
    زمان كنت ناقم جدا على شغلي في اماكن بتسلب 99 في المية من وقت عمري....
    بس عرفت اني كنت غلطان لاني ساعتها مكنتش متفرغ لدماغي...
    لكن اني انهمك في شغال بحبه وفوق ده اتخكم في وقت وشغلي يكون هو دماغي دي مشكلة....
    مش مفيد زي ما كنت متخيل ان الانسان تجيله الفرصة يعمل كل حاجة نفسه فيها وبيفكر فيها...
    سوري انا برغي بس تقدري تعتبريه كبت خارج من يوم كامل بعيد عن النت وده معناه اني بعيد عن مليون حاجة كنت بعملها في وقت واحد....
    .
    .
    ملحوظة تانية ان واثق ان يومك كان فيه اكتر من كدة بكتير....
    فاكر مرة قصة قرتها عن واحد قرر انه يكتب مذكراته
    فكتب اول كلمة ...
    صحيت...اكلت...نمت..شربت...صحيت...أكلت...وحط القلم بعد كدة وقعد يعيط...
    .
    .
    العيد ده فيه ناس كتير نفسها تفرح :)
    الناس دي في الحزن شاطرة وفي الفرح شاطرة....
    ولسة قادرة....
    في الحزن تفرح ....
    منير قال كدة :)

    ReplyDelete
  2. انا حسدتك ولا ايه
    :D

    ---
    اة اكيد فى اكتر من
    اللى بكتبه اضعاف اضعافه بمراحل
    بس فى حاجات فعلا مبقدرش اخرجها فى كلمات
    احيانا ب اقرأ اللى كتبته فى الاول واستغرب جدا انا مكملتش ليه كلامى او ليه متكلمتش بتفصيل اكتر
    وكانى اول مرة اقرأ كلامى
    ومنفعلة من نفسى
    :)

    ReplyDelete